GPSR
Informacje dotyczące bezpieczeństwa i zgodności
Informacje dotyczące bezpieczeństwa i zgodności
W celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowania produktu, przed rozpoczęciem korzystania z produktu, należy zapoznać się z instrukcją dołączoną przez producenta.
-Produkty FOX powinny być zamontowane przez przeszkolony serwis rowerowy, zgodnie z wytycznymi FOX. Nieprawidłowo zamontowany produkt może ulec awarii, powodując utratę kontroli przez rowerzystę, co może skutkować POWAŻNYMI OBRAŻENIAMI LUB ŚMIERCIĄ.
-NIE używaj żadnych produktów zawieszenia rowerowego FOX w żadnym rowerze z „napędem pedałowym” ani pojeździe z napędem silnikowym, który wytwarza więcej niż 500 watów mocy. Każde takie niewłaściwe użycie może skutkować awarią zawieszenia. Awaria zawieszenia może spowodować wypadek i doprowadzić do uszkodzenia mienia, POWAŻNYCH OBRAŻEŃ LUB ŚMIERCI. Niewłaściwe użycie zawieszenia FOX może unieważnić gwarancję.
-NIE używaj standardowych produktów zawieszenia rowerowego FOX w żadnym rowerze z „napędem pedałowym” ani w pojeździe z napędem silnikowym, który wytwarza moc większą niż 250 watów. Tylko produkty zawieszenia serii E-BIKE OPTIMIZED mogą być używane w rowerach z napędem silnikowym lub pojazdach z napędem silnikowym wytwarzających moc od 250 do 500 watów. Każde takie niewłaściwe użycie może skutkować awarią zawieszenia. Awaria zawieszenia może spowodować wypadek i doprowadzić do uszkodzenia mienia, POWAŻNYCH OBRAŻEŃ LUB ŚMIERCI. Niewłaściwe użycie zawieszenia FOX może unieważnić gwarancję.
-NIE używaj żadnych produktów zawieszenia rowerowego FOX w żadnym rowerze z przepustnicą lub pojeździe z napędem. Każde takie niewłaściwe użycie może skutkować awarią zawieszenia. Awaria zawieszenia może spowodować wypadek i doprowadzić do uszkodzenia mienia, POWAŻNYCH OBRAŻEŃ LUB ŚMIERCI. Niewłaściwe użycie zawieszenia FOX może unieważnić gwarancję.
-Modyfikacja, niewłaściwa obsługa lub użycie części zamiennych z rynku wtórnego z produktami FOX może spowodować awarię produktu, skutkującą POWAŻNYMI OBRAŻENIAMI LUB ŚMIERCIĄ. NIE modyfikuj żadnej części widelca lub amortyzatora. Wszelkie nieautoryzowane modyfikacje mogą unieważnić gwarancję i mogą spowodować awarię widelca lub amortyzatora, skutkującą POWAŻNYMI OBRAŻENIAMI LUB ŚMIERCIĄ.
-NIE stosuj produktów do zawieszenia rowerowego FOX w pojazdach przewożących więcej niż jednego kierowcę lub rowerzystę, np. w rowerach typu tandem lub ciężkich rowerach użytkowych.
-Zawsze używaj oryginalnych części FOX i właściwych metod serwisowania podczas konserwacji roweru. Niewłaściwa obsługa lub używanie części zamiennych z produktami FOX może spowodować awarię produktu, co może skutkować POWAŻNYMI OBRAŻENIAMI LUB ŚMIERCIĄ.
-Brud i zanieczyszczenia mogą gromadzić się między otworami osi widelca, zawsze sprawdzaj i czyść te obszary przed montażem koła. Nieprawidłowy montaż piasty i osi może spowodować POWAŻNE OBRAŻENIA LUB ŚMIERĆ.
-Jeśli rura sterowa ma wyszczerbienia lub wyżłobienia, które można wyczuć paznokciem, należy wymienić zespół CSU (korona/rura sterowa/golenia). Wyszczerbienie lub wyżłobienie może spowodować uszkodzenie rury sterowej, co może skutkować utratą kontroli nad rowerem i POWAŻNYM OBRAŻENIEM LUB ŚMIERCIĄ.
-Nigdy nie próbuj gwintować rur sterowych w amortyzatorach FOX z rurami sterowymi bez gwintu. Taka czynność może spowodować uszkodzenie rury sterowej, co może skutkować utratą kontroli nad rowerem i POWAŻNYM OBRAŻENIEM LUB ŚMIERCIĄ.
-Nigdy nie należy stosować podkładek pod mostek sterowy o wysokości większej niż 30 mm, gdyż może to spowodować uszkodzenie rury sterowej, a w efekcie utratę kontroli i POWAŻNE OBRAŻENIA LUB ŚMIERĆ.
-Nigdy nie dopuść, aby takie rzeczy jak linka lub pancerz linki miały kontakt z rurą sterową widelca. Jeśli Twój rower ma wewnętrzne prowadzenie linki i pancerza linki, skontaktuj się z FOX lub zapoznaj się z instrukcją obsługi producenta roweru, aby uzyskać instrukcje dotyczące bezpieczeństwa. Linka i/lub pancerz linki, które mają kontakt z rurą sterową, mogą spowodować uszkodzenie rury sterowej, co może skutkować utratą kontroli nad rowerem i POWAŻNYM OBRAŻENIEM LUB ŚMIERCIĄ.
-UWAGA: Kontakt pancerza linki z koroną widelca spowoduje z czasem uszkodzenia korony przez ścieranie. Jeśli kontakt jest nieunikniony, użyj taśmy winylowej lub podobnej ochrony, aby zakryć punkt styku. Gwarancja FOX nie obejmuje uszkodzeń korony widelca spowodowanej FOX przez ścieranie.
-Nie przycinaj rury sterowej więcej niż trzy (3) mm poniżej najwyższej zamontowanej części. Jeśli długość rury sterowej zostanie omyłkowo przycięta zbyt dużo, MUSI ZOSTAĆ WYMIENIONY cały element CSU (korona/rura sterowa/golenia)! Użycie amortyzatora z rurą sterową, który jest zbyt krótka, może doprowadzić do nagłej awarii widelca, co może spowodować nieodwracalną utratę kontroli nad rowerem, skutkującą POWAŻNYMI OBRAŻENIAMI LUB ŚMIERCIĄ.
-Nigdy nie próbuj wyjmować ani wymieniać rury sterowej z korony, to samo dotyczy goleni z koorony. Modyfikacja zintegrowanej korony, rury sterowej lub goleni może spowodować awarię montażu, co może skutkować utratą kontroli nad rowerem i POWAŻNYMI OBRAŻENIAMI LUB ŚMIERCIĄ.
-Nie dokręcaj zbyt mocno śrub zaciskowych. Ściśle przestrzegaj wszystkich wymagań dotyczących momentu obrotowego określonych przez FOX. Zbyt duży moment obrotowy może uszkodzić śruby, złamać koronę lub uszkodzić gwinty. Każda z tych nieodpowiednich regulacji może spowodować awarię widelca, co doprowadzi do utraty kontroli i POWAŻNYCH OBRAŻEŃ LUB ŚMIERCI.
-Przed jazdą sprawdź, czy hamulce w rowerze są prawidłowo zamontowane i wyregulowane zgodnie z instrukcją producenta hamulców. Nieprawidłowo zamontowane i wyregulowane hamulce mogą spowodować wypadek i doprowadzić do uszkodzenia mienia, POWAŻNYCH OBRAŻEŃ LUB ŚMIERCI.
-Poszczególne kombinacje opon i obręczy muszą być sprawdzane przy całkowicie skompresowanym widelcu i wynosić minimalnie 8,5 mm odstępu opony od korony. Zmniejszony odstęp opony od korony może spowodować utratę kontroli przez rowerzystę, co może skutkować POWAŻNYM OBRAŻENIEM LUB ŚMIERCIĄ.
-Widelce FOX mogą zawierać wysokie ciśnienie powietrza. Przed demontażem należy spuścić CAŁE ciśnienie powietrza z głównej komory powietrznej. Niewykonanie tego może spowodować wyrzucenie części lub płynów z widelca, co może spowodować POWAŻNE OBRAŻENIA LUB ŚMIERĆ.
-Nigdy nie używaj żadnego innego narzędzia niż nacisk dłoni, aby dokręcić dźwignię osi 15QR do dolnej części amortyzatora. Nadmierne dokręcenie dźwigni QR lub nieprawidłowa regulacja nakrętki osi 15QR może uszkodzić oś, nakrętkę osi lub haki widelca, co może doprowadzić do nagłej awarii jednego lub więcej z tych elementów, skutkując POWAŻNYMI OBRAŻENIAMI LUB ŚMIERCIĄ.